IndeksIndeks  CalendarCalendar  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  
Koldovstoretz




 

 Charakterystyka władzy

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość

PisanieCharakterystyka władzy   Czw Mar 31 2016, 22:19

Charakterystyka władzy

To właśnie w tym miejscu znajdują się najistotniejsze informacje dotyczące charakterystyki władzy w świecie czarodziejskim. Obszerne opisy każdej z grup w większym lub mniejszym stopniu sprawujących władzę nad magicznym społeczeństwem na pewno będą przydatne przy tworzeniu karty postaci oraz rozumieniu panujących od dawna na Słowiańszczyźnie praw magicznych.



Ostatnio zmieniony przez Mistrz Gry dnia Pon Kwi 11 2016, 17:57, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry Go down

PisanieRe: Charakterystyka władzy   Czw Mar 31 2016, 22:22

Starszyzna

Starszyzna – to Rada Czarodziejów, która składa się z przedstawicieli szesnastu najważniejszych rodów na terenach Federacji Rosyjskiej. Jej powstanie, zwieńczone tzw. Paktem Ostatecznym, datuje się na 1591 rok. Głównego przedstawiciela Starszyzny określa się mianem „Dumy”, który wybierany jest co cztery lata wewnątrz ugrupowania w sposób demokratyczny, co najmniej połową głosów. Pełni on jednak na arenie politycznej wyłącznie funkcję reprezentatywną, nie mając większych przywilejów, gdyż to Starszyzna w pełnym składzie podejmuje najistotniejsze decyzje w świecie czarodziejów, mając pod swoim zwierzchnictwem Rosyjskie Ministerstwo Magii. Aktualnie ostatni rok rolę Dumy sprawuje Grigory Kuragin.
Podstawą do założenia Starszyzny stała się przede wszystkim przepowiednia jednego z najbardziej znanych i poważanych wieszczy imieniem Volodymyr, do którego wówczas zwrócili się władcy trzech najważniejszych rodów: Aristov, Kuragin i Romanov. Przepowiedział im przyszłość, w której widział wiekuistą potęgę dynastii czystokrwistych i tak długo wyczekiwaną harmonię w świecie czarodziejów. Pierwszym jednak krokiem ku spełnieniu tej wizji miało być obalenie Agrafeny Obłąkanej, drugim – znalezienie sprzymierzeńców i przypieczętowanie zwycięstwa Paktem Ostatecznym, gwarantującym przetrwanie wśród mugoli czarodziejskiego gatunku. Wojna z Szaloną Wiedźmą i jej wiernymi poplecznikami trwała wiele lat, przynosząc zniszczenie i niewyobrażalne straty w ludności. W końcu jej potęga się załamała, by wreszcie dać kres trwającej od przeszło wieku tyranii i początek nowemu rozdziałowi w świecie magicznym kreślonego przez Starszyznę, która składa się z szesnastu dynastii czystokrwistych: Aristov, Bregović, Dolohov, Drăculeșcu, Gárdonyi, Janashvili, Karamazov, Kuragin, Lazarev, Onegin, Romanov, Sorokin, Vankeev, Vasilchenko, Wroński i Zakharenko.
Po krwawych rządach bezwzględnej Agrafeny Obłąkanej nie pozostały żadne zapiski historyczne w magicznych latopisach ani jakiekolwiek inne wzmianki świadczące o jej istnieniu, gdyż najprawdopodobniej zostały zniszczone przez Starszyznę. Od niedawna pojawiają się za to coraz śmielsze i częstsze głosy, jakoby w rzeczywistości ukrywano je przez wieki w tajemniczych podziemiach Pałacu Sprawiedliwości – głównego ośrodka władzy, nigdy niezdobytej fortecy, która została zbudowana jako symbol ponadczasowego zwycięstwa nad Szaloną Wiedźmą. Są też i tacy, którzy uważają, że cała postać Agrafeny Obłąkanej to nic innego jak legenda przekazywana z pokolenia na pokolenie, z pasją tłoczona w głowach czarodziejów, a Starszyzna to kolejna grupa pragnąca wyłącznie władzy absolutnej.
To zarzut niejednokrotnie kierowany w jej stronę. Oskarża się ją o dbanie wyłącznie o interesy dynastii magicznych i czystokrwistych czarodziejów, a także nagminną ignorancję głosów dochodzących z ust reszty społeczeństwa. Atmosfera wokół Starszyzny zdaje się robić coraz bardziej napięta – Pakt Ostateczny sprzed wieków został naruszony wraz z tajemniczym wymordowaniem rodu Romanov, o które podejrzewa się niebezpiecznych Raskolników. Krążą tym samym niepodparte niczym pogłoski o rozłamie Starszyzny i pierwszych wewnętrznych sporach. W zaciszach rodowych rezydencji podobno coraz częściej daje się słyszeć o planach samowolnego objęcia władzy przez najsilniejszych. Dla jednych to znak nadejścia kolejnych mrocznych czasów, stąd usilne próby utrzymania Starszyzny w aktualnym kształcie, inni za to śmieją się w głos, bagatelizując plotki.

Pałac Sprawiedliwości

W Rosji barok rozwijał się w trochę innym tempie i stylu niż w Europie Zachodniej, czerpiąc jednak sporo inspiracji z baroku Ludwika XIV, Króla Słońce. W takim też stylu wykonany został Pałac Sprawiedliwości, będący obecnie siedzibą Starszyzny, do którego nikt, poza członkami szesnastu rodów, nie ma wstępu. Zbudowany na planie prostokąta z podziałem osiowym, choć istniał pomysł dobudowania skrzydeł bocznych i zamknięcia budowli między dziedzińcem a ogrodem, jednakże masywność budowli sprawiła, że urzędujące tam dynastie odrzuciły ten projekt. Sam teren wokół Pałacu Sprawiedliwości to ogromny ogród w stylu francuskim, w którym znajduje się między innymi palmiarnia i chiński domek, będący orientalną herbaciarnią. Pałac ma 1441 pomieszczeń, z czego 45 jest obecnie zajmowanych przez Starszyznę. Wnętrza utrzymane są w stylu sztukateryjnym, rokoko, białe powierzchnie z ornamentami pozłacanymi 14-karatowym złotem, ozdobione lustrami i piecami fajansowymi. Niektóre pomieszczenia udekorowane są drewnem różanym i miniaturami z kości słoniowej, inspirowanymi sztuką Indii oraz Persji. Przy frontowym wejściu znajduje się portyk zwieńczony tympanonem, a elewację w kolorze pudrowego różu zdobią smukłe pilastry. Ryzality boczne, oraz centralny z portykiem, wysunięte są do przodu. Całość zwieńczona jest dachem w stylu mansardowym.


Ostatnio zmieniony przez Mistrz Gry dnia Pon Kwi 11 2016, 12:58, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry Go down

PisanieRe: Charakterystyka władzy   Czw Mar 31 2016, 22:23

Ministerstwo Magii


Ministerstwo Magii (ros. Министерство магии) – całkowicie niezależny od świata mugolskiego organ władzy obejmujący realizację zakresu spraw o charakterze publicznym. Po uchwaleniu Międzynarodowego Kodeksu Tajności Czarów (ros. Международный Статут о Секретности) w 1692 roku, jest zobowiązane także do chronienia magicznego społeczeństwa. Na jego czele od wieków stoi Starszyzna – rada czarodziejów, składająca się z szesnastu przedstawicieli najistotniejszych rodów w Rosji na mocy Paktu Ostatecznego (ros. окончательный пакт) zawartego w 1756 roku. Jest to najwyższa instancja, która pod swoim zwierzchnictwem ma Ministerstwo Magii. Jej głównego przedstawiciela określa się mianem „Dumy”, który wybierany jest co cztery lata wewnątrz ugrupowania w sposób demokratyczny, co najmniej połową głosów. Pełni on jedynie funkcję reprezentatywną, gdyż to Starszyzna podejmuje najważniejsze decyzje w świecie czarodziejów. Na mocy Unii Słowiańskiej Rosyjskie Ministerstwo Magii sprawuje władzę nie tylko na terenach Ukrainy, Białorusi i byłych państw ZSRR, ale także – choć w znacznie mniejszym stopniu – jest hegemonem również w innych krajach słowiańskich.
Ministerstwo Magii dzieli się na prikazy – urzędy centralne kierujące poszczególnymi dziedzinami życia czarodziejów. Choć nazwa została zaczerpnięta ze świata niemagicznego, to dziś prikazy mają zdecydowanie inną rolę niż niegdyś, pełniąc funkcję dzisiejszych departamentów. Na czele każdego z nich stoi minister i wiceminister – najczęściej jeden z przedstawicieli Starszyzny. W Ministerstwie Magii wyróżniamy pięć prikazów:
Prikaz Sprawiedliwości i Ochrony Narodowej – to największy a zarazem najważniejszy organ władzy, który się zajmuje się ściganiem i wymierzaniem kary czarodziejom, którzy wbrew prawu użyli czarów lub dopuścili się innych przestępstw. Kieruje siłami zbrojnymi, dba o bezpieczeństwo obywateli, a także pilnuje, aby świat mugoli przypadkiem nie dowiedział się o istnieniu czarodziejów.
Prikaz Współpracy z Zagranicą – prowadzi politykę zagraniczną (dyplomacja), reprezentuje i ochrania interesy czarodziejów na terenie Federacji Rosyjskiej. Jej obowiązkiem jest także utrzymywanie dobrych stosunków z innymi państwami oraz organizacjami międzynarodowymi. Również sprawuje pieczę nad sprawami związanymi z innymi krajami na mocy Unii Słowiańskiej.
Prikaz Kultury i Sportu Magicznego – to przede wszystkim opieka nad dziedzinami artystycznymi: muzyka, balet, teatr, opera, literatura, sztuka estradowa, sztuki plastyczne czy muzealnictwo. Prikaz ten również jest inicjatorem działań na rzecz podtrzymania i upowszechniania tradycji narodowej, zajmuje się również rozwojem sportu magicznego i nadzorem nad związkami sportowymi.
Prikaz Edukacji i Nauki – do jego najważniejszych obowiązków należy dbanie o wykształcenie młodych czarodziejów. Sprawuje pieczę nad wszystkimi szkołami magii, uniwersytetami magicznymi czy innymi placówkami edukacyjnymi w państwie, ustala program, podręczniki i środki dydaktyczne nauczania, by odpowiadały one wszelkim zapotrzebowaniom świata współczesnego.
Prikaz ds. Magicznej Fauny i Flory – zajmuje się nie tylko ochroną środowiska, zasobów naturalnych czy szeroko pojętą ekologią w świecie magicznym, ale także dokładnie bada i klasyfikuje najrozmaitsze zwierzęta i rośliny. Prikaz ds. Magicznej Fauny i Flory nadzoruje także większość coraz częściej powstających organizacji mających na celu ochronę zagrożonych gatunków.

Powrót do góry Go down

PisanieRe: Charakterystyka władzy   Czw Mar 31 2016, 22:23

Raskolnicy

Raskolnicy – to tajna organizacja czarodziejska, której nazwa wzięła się od słowa raskoł oznaczającego w języku staro-cerkiewno-słowiańskim rozłam. Ich powstanie datuje się na początek XX w., zbiegając się wraz z rewolucją i obaleniem caratu w świecie mugolskim. Nieliczni jednak twierdzą, że Raskolnicy istnieli już znacznie wcześniej – tylko pod innym przywództwem i nazewnictwem, a powodem do ich odrodzenia stała się ucieczka jednego z najpotężniejszych czarodziejów z więzienia Chatanga – Aleksandra Guryevitcha, prawdopodobnie największego przeciwnika Starszyzny od momentu jej powstania.  
Wbrew powszechnym pomówieniom i insynuacjom śmiało wysuwanym przez władze rosyjskie, Raskolnicy w dużej mierze to inteligencja społeczeństwa magicznego – bardzo często dobrze wykształcona i wpływowa w wielu kręgach, gdzie nie sięga władza Starszyzny. Daleko im do brutalnych fanatyków z Zachodu, jakimi w większości byli zwolennicy Lorda Voldemorta. Choć Raskolnicy nie wahają się używać zaklęć czarnomagicznych, w walce z czarodziejami posługują się przede wszystkim kontaktami i rozumem, nie czystą siłą – stąd tak rzadko mówi się o ich poczynaniach. Charakterystycznym sposobem „walki” Raskolników jest przede wszystkim kolekcjonowanie myśli. By je zdobyć, posuwają się do wszelkich oszustw, kłamstewek i podstępów, jakie są im dobrze znane. Przechwycone zapisy myślowe to zwykle wspomnienia kompromitujące lub ujawniające niecne postępki popełnione przez daną ofiarę. Mając takie dowody, Raskolnicy nie boją się używać szantażu i tortur, które są najskuteczniejszą bronią w ich rękach.
Tym, do czego dążą Raskolnicy, bynajmniej nie jest szerzenie anarchii, jak niektórym mogłoby się wydawać – zwłaszcza że to właśnie ich najczęściej oskarża się o wybicie Romanovów. Prezentując postawę zdecydowanego buntu przeciw obecnym zasadom rządzącym światem, dążą do ich obalenia i wprowadzenia nowych. Nie zgadzają się w wielu kwestiach z obowiązującymi prawami i wyzyskiwaniem społeczeństwa, przez co wszelkimi możliwymi środkami pragną dokonać przewrotu – na ten moment jednak wciąż pozostają w ukryciu. U podstaw ich organizacyjnych założeń leży idea, która w świecie czarodziejów nazywana jest magicznym komunizmem. Przyczyniły się do tego rządy Starszyzny, która przez wieki traktowała resztę społeczeństwa jako margines społeczny. Raskolnicy wierzą, że rewolucja dokonana przez nich doprowadzi do powstania bezklasowego społeczeństwa, a także wybranie jednego wodza, którego dyktatura zaprowadzi do sprawiedliwości i prawowitego porządku w magicznej Rosji.
W grupie Raskolników od samego początku obowiązuje ścisła hierarchia, jednak na zajmowany przez danego czarodzieja szczebel nie ma wpływu czystość jego krwi czy pochodzenie, lecz najczęściej szczególne zasługi i umiejętności. Na samym szczycie znajduje się przywódca Raskolników, lecz jego tożsamość jest znana wyłącznie członkom tej organizacji. Ma on do pomocy Kastę, która wraz z nimi podejmuje najważniejsze decyzje dotyczące ich dalszych postępowań. Wśród Raskolników wyróżnia się także sekcję bojową zwaną potocznie Kolekcjonerami, którzy zajmują się gromadzeniem myśli. Funkcja ta przydzielana jest niezależnie od zajmowanej pozycji w hierarchii grupy, a wyznaczenie na Kolekcjonerów spośród różnych grup społecznych ma ułatwić zdobywanie myśli czarodziejów z każdego środowiska.
Ostatnio częściej niż zwykle słyszy się o istnieniu tajemniczych Raskolników. Wieści o tej organizacji docierają do uszu coraz większej ilości czarodziejów – głównie za sprawą politycznej nagonki Starszyzny, która za złapanie kogokolwiek z członków Raskolników oferuje wysokie nagrody i specjalne przywileje.


Ostatnio zmieniony przez Mistrz Gry dnia Pon Kwi 11 2016, 12:57, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry Go down

PisanieRe: Charakterystyka władzy   Czw Mar 31 2016, 22:23

Unia Słowiańska

Unia Słowiańska swoimi początkami sięga czasów późnego średniowiecza, jednak rządy Agrafeny Obłąkanej doprowadziły do jej upadku i zaniechania współpracy między centralno-wschodnimi państwami. Pomysł odrodzenia tej idei pojawił się dopiero w połowie XX w. po burzliwym okresie w świecie mugolskim, na który czarodzieje nie mieli większego wpływu. Osiem państw na zjeździe w stolicy Białorusi – Mińsku (formalnej siedzibie US) – podpisało umowę, tym samym zobowiązując się do czynnego udziału we wspólnym projekcie. Do honorowych członków Unii Słowiańskiej po rozpadzie ZSRR należą: Rosja, Ukraina, Białoruś, Czechy, Polska, Serbia, Słowacja i Słowenia, jednak w najbliższym czasie planowane jest rozszerzenie współpracy o pozostałe narody słowiańskie, z którymi aktualnie przedstawiciele układu prowadzą pertraktacje.
To przede wszystkim plan, który miał na celu zacieśniać wspólne cele czarodziejów, by z czasem połączyć kraje słowiańskie w jeden spójny organizm. Jego głównym zadaniem jest nie tylko wspólnota polityczna, ale także gospodarcza czy kulturalna – biorąc pod uwagę bogatą historię sąsiadujących ze sobą państw słowiańskich tudzież liczne i często zbliżone tradycje przekazywane z pokolenia na pokolenie. Jej efektem jest także wprowadzenie jednolitej waluty, czyli rubla magicznego – w opozycji do galeona funkcjonującego w krajach Europy Zachodniej. Przyczyniło się to tym samym do rozwoju handlu i generowania wysokiego przyrostu środków pieniężnych dla magicznego społeczeństwa. To także porozumienie, które znosi kontrolę czarodziejów przekraczających granicę między państwami członkowskiego układu – w zamian za to wzmacnia bezpieczeństwo i politykę azylową.
Niektórzy uważają, że twór Unii Słowiańskiej to nic innego jak w rzeczywistości chęć podbicia kolejnych państw przez jej inicjatora – magiczną Rosję, którą włada Starszyzna, wszak historia nie raz i nie dwa pokazała wielkie ambicje i zapędy terytorialne Rosjan. Sami przedstawiciele Rady Czarodziejów zapewniają jednak, że odcinają się od poczynań świata mugoli, gdyż zależy im wyłącznie na budowaniu wspólnoty stowarzyszonych narodów i przeciwstawieniu się coraz to agresywniejszej ekspansji magów z Zachodu.
Powrót do góry Go down

PisanieRe: Charakterystyka władzy   

Powrót do góry Go down
 
Charakterystyka władzy
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1


Skocz do: